عمومی

چرا نمیتوانم عاشق شوم؟

عاشق شدن و عاشقی کردن واسه همه شیرینه اما بعضی از افراد در تجربه این حس قشنگتر دچار مشکل هستن.

به گزارش آلامتو به نقل از Lfegooroo ؛ خیلی از افراد بزرگ و بزرگ تر می شن و با کسب تجربیات بیشتر به این نتیجه می رسند که عشق ورزی شون کمتر و کمتر می شه، بدون اون که دلیلش رو بدونن.

این اتفاق واسه شمام آشناست؟

در ادامه ۹ دلیل رایجی که باعث میشه شما در عاشق شدن شکست بخورین رو بررسی میکنیم:

  1. رضایت مندی فوری

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که به ما یاد داده انتظار رضایت و جایزه فوری رو داشته باشیم، احساس می کنیم دنیا به ما چیزی رو که همین الان و همین جا می خواهیم بدهکاره. اما عاشق شدن به زمان و صبر نیاز داره.چیزی که راحت به دست بیاد معمولا کیفیت پایینی داره.

  1. در دسترس نبودن احساسات و احساسات

شما ترجیح می بدید احساسات داخلی تون رو با بقیه به اشتراک نذارین ، شاید از این می ترسید که خودتون رو در موقعیتی آسیب پذیر بذارین پس احساسات تون رو مخفی می کنین تا مطمئن تر و موفق تر ظاهر شید.

این جور شخصیت ها، عاشق شدن شون رو به تاخیر می اندازند. وقتی نتونین خودِ واقعی تون رو با کس دیگه ای سهیم شید، نمی تونید به جایگاه مقدس صمیمیت عمیق، اعتماد و شریک بودن دست پیدا کنین.

  1. فوبیای تعهد و مسئولیت

دلایل ممکن زیادی واسه احتیاط و ترس یه نفر از تعهد و پیمان هست، شاید به آسیبی در گذشته ها برگرده، و یا شاید واسه شون برنامه ریزی شده که همیشه از “چیز بهتری ” مراقبت کنن.

این مطلب را هم بخوانید :   انتخاب و خرید لوازم جهیزیه

اگه فهمیدین در جستجویی ناتموم واسه فردی قشنگ تر و جذاب تر ازونیکه یافته اید هستین و در هر فرصت ممکنی این جستجو رو انجام می بدید، بدونین که مشکلی هست. با این رفتار، خطر از دست دادن افراد مناسب و عالی رو متحمل می شید.

یاد بگیرین که روی حالا و اینجا متمرکز شید نه اینکه در فکر نظریه پردازی واسه پیدا کردن کس دیگه ای در آینده باشین، زندگی کوتاهه.

به چه دلیل عاشق شدن واسه شما سخته؟

  1. غرور و خودخواهی

هیچ اشکالی نداره که مراقب نیازها و وجود خودتون باشین. اما بخشی از آمادگی واسه داشتن یه رابطه اینه که پذیرای مراقبت و توجه نسبت به نیازها و خواسته های شخص دیگری هم باشین، این یه تعادل شادی بخشه.

  1. هویت نادرست

واقعا دل تون می خواهد عاشق شید ؟ واقعا دوست دارین رابطه برقرار کنین ؟ خیلی از افراد این تصور اشتباه رو دارن که تموم اون چیزی که می خواهند، یه رابطه عاشقانه و متعهدانهه، اما هر وقت در آستانه همچین رابطه ای قرار می گیرند، باعث ویرانی اون رابطه می شن.

بعضی وقتا ما تشخیص نمی بدیم که واقعا ترجیح می بدیم تنها باشیم.

  1. نبود سازش

شما لیستی خاص از تموم کارایی که شریک آینده تون باید انجام بده دارین و کوتاه هم نمی آیید.این طرز فکر بی آخر بده و علاوه بر این به طور کل واقع گرایانه نیس. دلیل این که نمی تونید فرد مورد نظرتون رو پیدا کنین اینه که شاید وجود نداره ! هیچ کس کامل نیس و هممون ایرادهایی داریم.

این مطلب را هم بخوانید :   چرا خانمها مانند آقایان، سریع عاشق نمی‌شوند؟

به جای این که روی ویژگی هایی که دوست دارین طرف مقابل تون داشته باشه اصرار کنین، روی خصوصیات خوب و مثبتی که داره متمرکز شید.

  1. زندگی، دیزنی لند نیس!

هممون با فیلم های دیزنی لند بزرگ شده ایم اما زندگی افسانه پریان نیس. توقع نداشته باشین داستان زندگی شما مانند کمدی عاشقونه مگ رایان باشه. عاشق شدن و رابطه برقرار کردن، بی انتها پیچیده و حساسه. اما فقط بخشی از تجربیات کلی زندگی می باشه.

  1. کامل و بی عیب بودن

روی کره زمین، چیزی کامل نیس.حتی طبیعت هم عواملی خود تخریب گر در درون خود داره. انتظار نداشته باشین آدم ها کامل باشن یا خودتون هم بی عیب باشین. آدم ها اشتباه می کنن و بیشتر به خاطر اشتباهاتی که می کنن قوی تر می شن.

  1. هدف اساسی

البته هیچ اشکالی نداره که روی موفقیت حرفه ای متمرکز شید اما این حالت بیشتر شما رو از توجه به روح و روان تون و نیاز به عشق غافل می کنه.شما باید تعادل برقرار کنین و مطمئن شید که زمان و فضای احساسی کافی واسه ورود عشق به زندگی تون در نظر گرفته اید. نتیجه ای که به دست میارید بسیار بزرگ تر از جمع کردن پول و یا اندازه موفقیته.

نظر شما چیه ؟ گزینه دیگری رو می تونین به لیست بالا اضافه کنین؟

خواص عشق واسه بدن

۱۰حقیقت علمی در مورد عشق

اختصاصی خبرهای داغ روز روانشناسی عشق