عمومی

چرا موها سفید می شوند؟ چه باید کرد؟

موهای خاکستری

این پدیدۀ پیشگیری ناپذیر، نشونه ای از گذشت زمونه … و این که همۀ ما در مقابل اون برابریم.

موی سفید

ظاهر شدن موهای سفید نگرانی بسیاری ازماست.

این پدیدۀ پیشگیری ناپذیر، نشونه ای از گذشت زمونه … و این که همۀ ما در مقابل اون برابریم.

به چه دلیل موها سفید می شن؟

مِلانین، رنگ دانه ایه که رنگ پوست و موها رو تعیین می کنه. هرچه ملانین بیشتری وجود داشته باشه، رنگ موها تیره تر هستش. وقتی که تولیدش در سطح فولیکول مو متوقف می شه، موها رنگشون رو از دست داده و سفید می شن.

ممکنه تموم موها با هم و یا یه تیکه از اونا سفید شه (موی جوگندمی) ، هم اینکه ممکنه در بعضی افراد این پدیده زودتر از موعد طبیعی روی دهد.

در واقع، تولید ملانین رابطه مستقیم با سن داره (با افزایش سن و شروع دوره کهنسالی، موها سفید می شن)، البته این وسط وراثت هم عامل مؤثریه (اگه موهای والدینتون زود سفید شدن، این احتمال هست که موهای شمام زودتر از موعد سفید شن).

دلایل سفید شدن مو

دلیل اصلی سفید شدن مو، افزایش سنه. عموماً، اولین تار موهای سفید بین ۲۰ تا ۴۰ سالگی ظاهر می شن. اصلا تلاش نکنین که اونا رو بکنین: یه موی سفید، بازم سفید درمی آید!

استعداد ژنتیکی.

بعضی آسیب ها مانند التهاب پوست سر، کم کاری تیروئید، مشکل غدد فوق کلیوی طولانی و… ممکنه سفید شدن موها رو جلو بندازن.

این مطلب را هم بخوانید :   معرفی مرجع اول آزمون زبان _ راهنمایی سریع و پشتیبانی 09387708025

به دنبال مصرف بعضی داروها یا بعضی درمان های خاص (مانند رادیو تراپی در منطقۀ خاصی از سر) و داروهایی مانند اینترفرونِ آلفا یا داروهای ضد صرع هم ممکنه موها سفید شن.

محیط زیست، رعایت اصول بهداشتی، تغذیه، مصرف دخانیات، استرس و… هم می تونن در پیدایش موهای سفید نقش مهمی بازی کنن.

مخفی کردن موهای سفید

هیچ درمانی واسه جلوگیری از سفید شدن موها وجود نداره. البته، یه سری مکمل های غذایی در دسترس هستن که می تونن پروسه سفید شدن موها رو کمی کنه کنن. اما در این رابطه هیچ چیزی ثابت نشده…

اگه موهای سفید خیلی زود در بین موهاتون ظاهر شدن، مشورت با یه متخصص پوست و مو می تونه به درد بخور باشه.

یه روش ممکن دیگه:

رنگ کردن موها! رنگ کردن موها، به آقایون یا خانوما این امکان رو می دهد که اولین تار موهای سفیدشان رو مخفی کنن. واسه رنگ کردن موها، کالاهایی رو انتخاب کنین که مخصوص موهای سفید تولید شدن و ً در مشورت کردن با آرایشگرتان هم دودلی نکنین.

زنان و مردانی که گرد زمان روی موهاشون نشسته س، می تونن از شامپوهای مخصوص موهای خاکستری یا سفید استفاده کنن: این کار باعث تقویت موها و درخشندگی بیشترشون می شه.

چیجوری شوره سر رو از بین ببریم؟ روش درمان شوره سر

خواص عسل واسه تقویت موی سر

زیبایی مو سلامت مو