عمومی

روش های خانگی درمان موخوره

یکی از بهترین محصولات درمانی و طبیعی برای رفع موخوره استفاده از سرم گیاهی درمان موخوره آسارا می باشد. این محصول جزو طبیعی ترین محصولات موجود در بازار می باشد.

در هنگام موخوره چطور باید شامپو بزنیم؟

با توجه به مقدار آب و مواد معدنی موجود در شامپو، شامپو را به موهایتان زده و با شانه کشیدن آن را به صورت یک دست به موهایتان بکشید و ماساژ دهید، تا همه موها به آن آغشته شود. پس از آن، موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید و هر بار که موهایتان را با شامپو می شویید، برای شستشو، آب سرد بریزید. اگر موهایتان خشک است، فقط از یک نرم کننده نرم کننده مو استفاده کنید و یا از روغن آرگان برای تقویت موهایتان استفاده کنید.

شامپوی ملایم موجب آسیب رساندن به پوست سر نمی شود و فقط مقدار کمی از آن را در کف سرتان پخش می کند. به دنبال یک شامپو باشید که حاوی ترکیبات ضد شوره و یا فاقد آن باشد. زیرا اغلب شامپوها حاوی مواد تشکیل دهنده مانند سیلیکون، گلیسیرین، موم پارافین و پارابن هستند که می توانند سلامت مو را تهدید کنند. در عین حال، بسیاری از مواد تشکیل دهنده ای که به مو آسیب می زنند، به طور بالقوه می توانند باعث ریزش مو بشوند.

نکات مراقبتی:

از آنجائی‌که خانم‌ها موهای بلندتری دارند، لازم است نکات اضافه‌تری را برای مراقبت از موهای خود رعایت کنند؛ در این بخش راه‌هایی توصیه شده است که با کمک آن‌ها می‌توانید علاوه بر جلوگیری از کم پُشت شدن موها، مانع ریزش آن‌ها شوید.

این مطلب را هم بخوانید :   چرا چاق نمیشوم؟!

به موهای خود استراحت دهید و برای مدتی از اتو مو و دیگر حالت دهنده مو حرارتی استفاده نکنید. گرما به ساقه‌ی موها آسیب می‌زند و باعث خشکی، شکنندگی و در نهایت ریزش آن‌ها می‌شود.

قبل از اکستنشن کردن، خوب فکر کنید. چسب یا گیره‌هایی که دسته های مو مصنوعی را به موهای واقعی وصل می‌کنند، منجر به آسیب دیدن آن‌ها خواهند شد.

وقتی موهایتان را می‌بندید، آن‌ها را نَکِشید. چنین فشاری باعث شکستن موها از نواحی نزدیک به ریشه می‌شود و در نهایت هم خط رویش موها را عقب می‌کشد.

اقدامات پیشگیرانه برای از بین بردن موخوره

موخوره، بر سلامت و زیبایی تارهای مو آسیب زیادی وارد می‌کند و عوامل مختلفی در ایجاد بستر آن نقش دارند، مانند:

– خشکی و شکنندگی مو در اثر از دست دادن رطوبت

– نادرست شستن، شانه زدن و جمع کردن موها

– استفاده بیش از حد از لوازم حالت دهنده مو

– رنگ کردن موها به صورت مکرر

برای مطالعه تجربه 110 نفر در رابطه با موثرترین روش های درمان موخوره توصیه میکنیم این مقاله را مطالعه کنید:

کاملترین تجربه کاربران از روش های درمان خانگی موخوره