عمومی

چرا ریتارگتینگ کسب و کار شما را متحول می‌کند؟

همه آمارهای دنیا در مورد تبلیغات ریتارگتینگ یا همون هدف گیری دوباره، این نکته رو تأیید می کنن که ریتارگتینگ واقعاً واسه کسب وکارها به درد بخور و حتی لازمه. طبق آمارهای موجود، به صورت میانگین تنها یه درصد از آدمایی که از سایت شما بازدید می کنن در اولین ورود از شما خرید می کنن. به کمک ریتارگتینگ می تونید ۹۹ درصد بقیه رو به وب سایت تون برگردونین و اون ها رو به مشتری خود تبدیل کنین. احتمال اینکه این افراد در برگشت خود از شما خرید کنن ۷۰ درصد بیش تر بوده و به صورت میانگین سبد خرید اون ها ۵۰ درصد ارزش بیش تری داره.

البته منطقی که پشت این آمارها هست اینه که کاربرانی که در گذشته به خدمات یا اجناس شما علاقه نشون داده ان خیلی ساده تر به خریدار پایانی تبدیل می شن تا کاربرانی که تا حالا شما و محصولا ت تون رو ندیده ان و خدمات تون رو نمی شناسن.

؟

در این عکس به طور خلاصه توضیح دادیم که ریتارگتینگ چیجوری کار می کنه:

یکتانت

وقتی که یه مشتری بالقوه وارد وب سایت شما می شه، یه کوکی در مرورگر اون ذخیره می شه. این کوکی در دامنه یکتانت ذخیره شده و موجب می شه که یکتانت بتونه این مشتری رو به محض ورود به هر کدوم از وب سایت های نمایش دهنده اش شناسایی کنه و تبلیغی مختص ایشون و با در نظر گرفتن محصول یا خدمتی که در وب سایت شما دیده به اون نمایش دهد. این روش ریتارگتینگ، واسه هدف قرار دادن دوباره کاربران وب سایت شما مورد استفاده قرار می گیرد. مهدی فروغی، مدیر ارشد بازاریابی بیمیتو از تجربه خودش در به کار گیری ریتارگتینگ یکتانت می گوید: « هر قدر هم که به مفاهیم بازاریابی دیجیتال مسلط باشیم، وقتی وسایل خوبی در اختیار نداشته باشیم، نمی توانیم ایده های هیجان انگیز مون رو عملی کنیم. استفاده درست از سیستم ریتارگتینگ یکتانت، در بعضی از کمپین ها باعث کاهش ۳۰ درصدی هزینه تصرف مشتری (CAC) واسه ما شده. مطمئن باشین که اندازه تبدیل ترافیکی که از این روش به سمت صفحه فرود طراحی شده بوسیله شما میاد، با موثر ترین کانال هایی که می شناسید، قابل رقابت هستش.»

این مطلب را هم بخوانید :   معرفی برخی دستگاه های آزمایشگاهی و کاربردشان

یه روش دیگه واسه به کار گیری ریتارگتینگ اینه که کاربرانی که در وب سایت شما محصولی رو جستجو کرده ان ریتارگت کنین و در وب سایت های دیگه، این محصول رو به همراه اجناس مشابه اون به اونا نمایش بدید. این روش که از بهترین مدل های ریتارگتینگه، ریتارگتینگ محصول اسمشه. با به کار گیری ریتارگتینگ محصول، هزینه تموم شده به ازای هر سفارش می تونه تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کنه. آرزو فرج زاده، مدیر مارکتینگ بامیلو درباره ریتارگتینگ محصول یکتانت گفته: «تبلیغات آنلاین با ریتارگتینگ کامل میشه و من خیلی خوشحالم که یکتانت و تیم دلسوزش این خدمت رو در آخر تو ایران ارائه کردن تا بتونیم با این سرویس، وب سایت های ایرونی و مخاطبان بیشتری رو مورد هدف قرار بدیم. ریتارگتینگ یکتانت از نظر تکنولوژی، ظرفیت نمایش و پشتیبانی بسیار خوب عمل می کنه. براشون آرزوی موفقیت میکنم.»

به چه دلیل ریتارگتینگ تأثیرگذارترین روش است؟

در کمپین های ریتارگتینگ، تبلیغات شما فقط به کاربرانی نشون داده می شه که دست کم یه بار وارد وب سایت شما شده ان و شایدً به اجناس و خدمات شما علاقه مند بوده ان. این کاربران در پروسه انتخاب محصول جهت خرید، به صورت میانگین دو تا سه هفته به جستجو و مقایسه می پردازند؛ به خصوص وقتی که جنسا و خدمات شما میانگین قیمت بالاتری دارن، مدت زمان بیش تری طول می کشد تا افراد خرید خود رو پایانی کنن. یکتانت با نمایش تبلیغات شما در این فاصله، برند شما رو پیوسته به اونا یادآوری می کنه که موجب افزایش آگاهی مشتریان از برند شما و افزایش اعتماد اونا می شه. هم اینکه اگر تبلیغات ریتارگتینگ با یه پیشنهاد لحظه آخری همراه شه که کاربر رو تحریک به اقدام سریع کنه، شانس خرید کاربر از وب سایت شما  تا هفت برابر افزایش پیدا می کنه. واسه همینه که ریتارگتینگ تأثیرگذارترین و بهینه ترین روش تبلیغات آنلاینه و در مقایسه با بقیه روش های تبلیغات، بیش ترین تاثیر رو در افزایش اندازه برگشت سرمایه (ROI) داره.

این مطلب را هم بخوانید :   چرا قدرت نه گفتن به دیگران مهم است؟

مشتریان یکتانت چه کسائی هستن؟

تعداد خیلی از بزرگ ترین برنده های ایران از یکتانت واسه تبلیغات دیجیتال خود بهره می برند. برنده هایی مثل دیجی کالا، اسنپ، علی بابا، اسنپ فود، تخفیفان و بیشتر از ۳۵۰۰ تبلیغ کننده دیگه از پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت جهت مدیریت و اجرای کمپین های دیجیتال خود استفاده می کنن.

شمام می تونید واسه آشنایی بیش تر واسه ایجاد اولین کمپین ریتارگتینگ خود، به وب سایت یکتانت مراجعه کنین. ایجاد اولین کمپین ریتارگتینگ و به کار گیری اون واسه یه هفته در یکتانت مجانیه؛ هم اینکه حساب منجرهای یکتانت شما رو در ساخت اولین کمپین راهنمایی می کنن. در مدت یه هفته فرصت تست رایگان ریتارگتینگ می تونید از نتیجه بخشی این مدل از تبلیغات آنلاین مطمئن شین. یکتانت واسه مشتریائی که ماهانه بیشتر از ۴۰ هزار بازدید یونیک دارن پیشنهادهای خاصی هم ارائه می کنه.

تبلیغات هدف دار چیه؟

چیجوری شعار تبلیغاتی بسازیم؟

آژانس تبلیغاتی مقالات تبلیغات اینترنتی کمپین تبلیغاتی