عمومی

چرا ستاره‌های سینما به لندن رفتند اما به المپیک نرفتند؟

عده خیلی از ستارگان هالیوود از جمله پیت، کروز، فاسبندر و کریس پاین درحالی این روزا در پایتخت بریتانیا هستن که در حال بازی در فیلمایی با سرمایه آمریکایی هستن.

 

 

فهرست ستارگان سینمایی که این روزا در لندن هستن با نام بازیگرانی چون ون دیزل، پل واکر، دواین جانسن، کامرون دیاز، نیکلاس کیج، خاویر باردم، آرن جانسن و کلوئه گریس مورتز تکمیل می شه. بازیگرانی که همه واسه حضور در فیلمی سینمایی محصول هالیوود در لندن هستن و کاری هم به بازیای المپیک ۲۰۱۲ ندارن.

 

«فیلم لندن» آژانس دولتی این فهرست رو در جریان رویدادی با حضور شهردار لندن اعلام کرد. این اتفاق نمایشگاه «طراحی ۰۰۷: ۵۰ سال سبک باند» اسمشه که واسه گرامیداشت جیمز باند، معروف ترین کالای صادراتی بریتانیا برگزار شده بود.

 

آدرین ووتن، مدیراجرایی ارشد «فیلم لندن» از «سریع و عصبانی ۶»، «مشاور» به کارگردانی ریدلی اسکات، «جک رایان» به کارگردانی کنت برانا و «بزن بهادر ۲» به عنوان فیلمایی یاد کرد که در حال فیلمبرداری در لندن یا حومه اون هستن.

 

ووتن اعلام کرد فیلمبرداری «سریع و عصبانی ۶» با بازی ون دیزل، پل واکر و دواین جانسن هفته پیش در لندن شروع شده. رسیدن اچ موریتز، جفت و جور کننده این فیلم که در کارنامه اش فیلمای موفقی چون مجموعه فیلمای «سریع و عصبانی»، «گرین هورنت» و «جک غول کش» (که بخشی از اون در لندن فیلمبرداری شده) دیده می شه در این نمایشگاه حضور داشت و گفت چند بخش هیجان انگیز و مهم فیلم جدید در مناطق معروف لندن مثل کینگ کراس یا ویمبلی فیلمبرداری می شه.

 

ریدلی اسکات کارگردان «گلادیاتور» هم این روزا در لندن مشغول فیلمبرداری «مشاور» با بازی پیت، فاسبندر، پنه لوپه کروز، کامرون دیاز و خاویر باردمه، فیلمی با حضور چند ستاره بسیار محبوب. «فیلم لندن» از این فیلم که فیلمبرداری اون در جریان بازیای المپیک جریان داره پشتیبانی کرده.

 

مارک هافام، مدیرتولید این فیلم که در پروژه «پرومته» هم با اسکات همکاری کرده بود، با حضور در این اتفاق از «فیلم لندن» و شرایط مناسبی که واسه فیلمبرداری در روزای المپیک ساختن، تشکر کرد.

 

کنت برانا هم که در جریان مراسم افتتاحیه المپیک حضور داشت، چند روز دیگه به لندن برمیگرده تا کارگردانی «جک رایان» رو با بازی کریس پاین شروع کنه.

 

اواخر امسال هم فیلمبرداری «بزن بهادر ۲» با بازی کیج، آرون جانسن و کلوئه مورتز شروع می شه.

 

کامل فلتن و جاش برگر از بازیگران مجموعه «هری پاتر» و مدیر اجرایی شرکت برادران وارنر در بریتانیا، ایرلند و اسپانیا هم در این مراسم حضور داشتن. لندن محل فیلمبرداری تموم هشت فیلم «هری پاتر» بود و تازگیا تور «ساخت هری پاتر» به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر بدل شده.

 

بوریس جانسن، شهردار لندن هم واسه یه مدت از بازیای المپیک خودشو کنار کشید و به جای یادداشت گذاشتن در صفحه «توئیتر» خود گفت: «لندن میراث سینمایی غیرقابل مقایسه ای داره، از هیچکاک بگیر تا «هری پاتر». این شهر محل ساخت بعضی از بزرگ ترین و محبوب ترین فیلمای تاریخ بوده. به لطف حضور کارگردانا و بازیگران بزرگ و هم اینکه لوکیشنای معرکه خوشحالیم که تماشاگر ساخته شدن فیلمای بیشتری در لندن هستیم.»

 

شهردار لندن هم اینکه اشاره کرد صنعت سینما در لندن و حومه اون هرساله ۷۰ هزار موقعیت شغلی بوجود میاره و سرمایه ای حدود ۱.۵۶ میلیارد دلار از این فعالیت حاصل می شه.

 

چند فیلم دیگه هم در دور و بر لندن در مراحل جور واجور تولید هستن، «Maleficent» با بازی آنجلینا جولی در استودیوهای پاین وود، «About Time» ساخته ریچارد کرتیس با بازی ریچل مک آدامز و دامنل گریسن.

 

«دام همینگوی» با بازی جود لاو و ریچارد ای. گرانت هم یکی دیگه از پروژه هاییه که در مرحله پیش تولیده و در لندن فیلمبرداری می شه.

المپیک لندن هالیوود

این مطلب را هم بخوانید :   ثبت آگهی در اینترنت