عمومی

چرا هنگام عصبانیت باید سکوت کنیم؟

anger

جر و بحث با عصبانیت چه با رئیس تون باشه و چه با همسرتون نتیجه ای وحشتناک داره پس تلاش کنین از اون دوری کنین.

به گزارش آلامتو و به نقل از ما؛ ما در اینجور شرایطی نباید با بقیه دعوا داشته باشیم. تقریبا همه می دونن که این کار، کار درستیه. اما بعضی وقتا، افراد طی بحثای داغ، کنترل احساساتشون رو از دست میدن و به جر و بحث می پردازن. ما در این مقاله می خوایم دلایلی که باید از این مسئله دوری کنیم رو واسه شما تشریح کنیم.

شما فکر می کنین که همه علیهتان هستن

افراد هنگام عصبانیت، نه فقط کنترل احساسشون رو از دست میدن، بلکه به خاطر کارکرد داخلی مغز، باوراشون رو هم به فراموشی می سپارند. روانشناسان می گن که اگه ما در شرایط بدی قرار داشته باشیم، تموم سخنان و رفتارای طرف مقابل رو به عنوان توهین تلقی می کنیم. ما بدون دلیلی خاص بر سر اون فریاد می زنیم و این، رابطه و دوستی رو پایان میده.

شما ناخواسته طرف خود رو عصبانی می کنین

محققان طی تحقیقات خود، به این نتیجه رسیدن که عصبانیت ما در شرایط بد می تونه به طرف مقابل هم منتقل شه. این موضوع باعث می شه که شما نتونین دعوا رو به درستی حل و فصل کنین.

شما نمی تونین به سخنان طرف مقابل گوش بدید

عصبانیت، توانایی منطقی بودن رو از شما می گیره. به خاطر همین، هنگام دعوا شرایط بدتری در مقایسه با وقتی که آروم هستین دارید. در این جور مواقع، نمیشه منطقی به طرف مقابل نگاه کرد و به حرف هاش گوش داد. اگه طرف شما انسانی باهوش و کاریزماتیک باشه، فکر می کنین که مشکل به وجود اومده خیلی جدی نیس و میشه خیلی سریع راه حلی موثر براش پیدا کرد.

این مطلب را هم بخوانید :   چرا کارمند شما خوب کار نمی کند؟

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری با انگیزه کار کنیم؟

بازنشر ما عصبانیت