عمومی

نحوه بهینه سازی مصرف آب در خانه: راهنمای جامع

بهره وری-بهینه سازی

مقدمه

آب یک منبع گرانبها است و استفاده عاقلانه از آن ضروری است. در خانه، مناطق مختلفی وجود دارد که مصرف آب را می توان بهینه کرد، از جمله مخزن سیفون توالت و دوش حمام. این مقاله چهار راه برای بهینه‌سازی مصرف آب در این مناطق را بررسی می‌کند، 16 مورد را فهرست می‌کند، اهمیت حفظ آب را مورد بحث قرار می‌دهد و پنج ایده خلاقانه برای کاهش بیشتر مصرف آب ارائه می‌کند.

خلاقیت و نوآوری

چهار روش برای بهینه سازی مصرف آب

1. توالت های کم مصرف

را نصب کنید
توالت های سنتی تقریباً 3.5 گالن آب در هر شستشو مصرف می کنند. با نصب توالت های صرفه جویی در مصرف آب، که در هر شستشو 1.28 گالن مصرف می کنند، می توان به صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب دست یافت. طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA)، اگر از هر ده خانه در ایالات متحده، یک توالت کم مصرف نصب کند، تقریباً 520 میلیون گالن آب در هر روز صرفه جویی می شود (https://www.epa.gov/watersense/products-we-love/high-efficiency-toilets).

environment-محیط زیست

2. سر دوش کم جریان

را نصب کنید
سر دوش‌های کم جریان بیش از ۲.۵ گالن آب در دقیقه مصرف نمی‌کنند، در حالی که دوش‌های سنتی حداکثر ۵ گالن در دقیقه مصرف می‌کنند. با نصب سر دوش های کم جریان، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب بدون کاهش فشار و راحتی دوش حاصل می شود (@@ 6@@.energy.gov/energysaver/showerheads).

3. نشت ها را به سرعت برطرف کنید

نشتی می تواند مقدار قابل توجهی آب را هدر دهد. طبق EPA، یک قطره کوچک می تواند 20 گالن آب در روز را هدر دهد، در حالی که یک نشت بی صدا می تواند 90 گالن در روز را هدر دهد (https://www.epa.gov/watersense/fix-leak-week). با رفع سریع نشتی ها می توان به صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب دست یافت.

این مطلب را هم بخوانید :   چرا ریتارگتینگ کسب و کار شما را متحول می‌کند؟

4. از بانک مخزن یا جابجایی آب در مخزن توالت استفاده کنید

بانک مخزن وسیله ای است که می تواند در مخزن توالت قرار داده شود تا آب را جابجا کند و میزان مصرف در هر فلاش را کاهش دهد. از طرف دیگر، یک بطری پلاستیکی پر از آب را می توان در مخزن توالت قرار داد تا به همان اثر برسد (https://www.epa.gov/watersense/fix-leak-week). با استفاده از بانک مخزن یا جابجایی آب در مخزن توالت، صرفه جویی قابل توجهی در آب می توان بدون به خطر انداختن عملکرد یا راحتی به دست آورد.

شانزده چیزی که باید از آن اجتناب کنید

  1. باز گذاشتن شیر آب هنگام مسواک زدن یا اصلاح کردن
  2. آبیاری بیش از حد گیاهان یا چمنزارها
  3. استفاده از یک توالت قدیمی که بیش از 3.5 گالن در هر شستشو مصرف می کند
  4. دوش گرفتن یا حمام طولانی مدت
  5. استفاده از سر دوش سنتی که بیش از 2.5 گالن در دقیقه مصرف می کند
  6. نادیده گرفتن نشتی یا چکه‌های ناشی از شیرآلات یا لوله‌ها
  7. استفاده از ماشین ظرفشویی که در مصرف انرژی یا آب کارآمد نیست
  8. استفاده از ماشین لباسشویی که در مصرف انرژی یا آب کارآمد نیست
  9. ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی را فقط با بار جزئی کار کنید
  10. اجازه دادن به کودکان برای بازی با شلنگ یا آبپاش بدون مراقبت
  11. استفاده از شلنگ بدون نازل خاموش کننده هنگام شستن اتومبیل یا تمیز کردن مسیرها
  12. نادیده گرفتن قبض های بالای آب که ممکن است نشان دهنده استفاده بیش از حد یا نشتی باشد
  13. استفاده از وسایل قدیمی که در مصرف انرژی یا آب کارآمد نیستند
  14. ناتوانی در بستن شیر آب هنگام شستن دست ها یا آبکشی ظروف
  15. نادیده گرفتن علائم قابل مشاهده نشتی، مانند گودال‌ها یا رطوبت روی دیوارها یا کف‌ها
  16. استفاده از مقادیر بیش از حد آب برای کارهای تمیز کردن یا نگهداری که با آب کمتر قابل انجام است (@ @9@@3.epa .gov/watersense/pubs/indoor>).html)
این مطلب را هم بخوانید :   آشنایی با تفاوت های موشن گرافیک و استاپ موشن

اهمیت حفظ آب

آب منبع گرانبهایی است که برای سلامت انسان، کشاورزی، صنعت و محیط زیست ضروری است. طبق گزارش سازمان ملل متحد، تقریباً یک سوم جمعیت جهان به آب آشامیدنی تمیز دسترسی ندارند (https ://www .unwater>.org/water-facts/highlights>.html). انتظار می رود تغییرات آب و هوا و رشد جمعیت باعث افزایش تقاضا برای آب در دهه های آینده شود و تلاش های حفاظتی را به طور فزاینده ای مهم کند (https://www.nature>.com/articles/nclimate2481>). با بهینه‌سازی مصرف آب در خانه، افراد می‌توانند به تلاش‌های جهانی برای حفاظت از محیط زیست کمک کنند و ردپای محیطی خود را کاهش دهند (https ://www.epa>.gov/watersense>).## پنج ایده خلاقانه برای کاهش بیشترمصرف آب 1. نصب یک سیستم جمع‌آوری آب باران: سیستم‌های جمع‌آوری آب باران، آب باران را از پشت بام‌ها و سطوح دیگر جمع‌آوری کرده و برای استفاده بعدی در آبیاری، شستشوی توالت‌ها یا دیگر مصارف غیر شرب ذخیره می‌کنند (https://www.treehugger>.com/rainwater-harvesting>.html).2. از جارو به جای شلنگ استفاده کنید: تمیز کردن مسیرها و پیاده روها با جارو به جای شلنگ می تواند باعث صرفه جویی قابل توجهی در آب شود (https://www.epa>.gov/watersense/fix-leak-week>).3

ایده