عمومی

چرا لاغر نمی شویم؟

weight

ورزش رو هر روز در برنامه داریم اما بازم چاق میشیم! خیلی رایجه که با وجود رعایت برنامه ورزشی و البته کاهش مصرف غذا هنوزم خبری از کاهش وزن نباشه اما دلیل چه میتونه باشه؟

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ همیشه غذاهای سالم می خورید، همیشه باشگاه می رید و ورزش می کنین اما هنوزم با وجود تموم تلاشتون وزن اضافه می کنین. قبل از این که کم بیارین و دوباره از روی ناامیدی به همون سبک زندگی بی جنب و جوش برگردین ببینین هیچ کدوم از مواردی که در این متن آورده ام رعایت می کنین یا خیر؟

غذاها رو پر نمک می خورید

به غذایی که دیروز خوره اید فکر کنین. شام دیشبتان نمک زیاد داشت؟ مصرف زیادتر از اندازه سدیم باعث احتباس آب می شه و ترازو وزن شما رو سنگین تر از حالت عادی نشون میده. علاوه بر این بدنتون در اثر مصرف زیادتر از اندازه نمک پف می کنه. این یکی از دلایل موقتی سنگین وزن شدنتونه. پس بهتره واسه وزن کردن کمی صبر کنین و آب بخورین البته آب به همراه آبلیمو.

با کم آبی مواجه هستین

وقتی که نمک زیاد مصرف می کنین اگه آب به اندازه کافی بخورین بدن آب بیشتری رو واسه جبران نگه می داره. پس حواستون باشه که در طول روز حتما آب بخورین تا هیچ مشکلی ایجاد نشه.

زیادتر از اندازه به جشنا و مهمانیای دوستانه می رید

اگه یه رژیم غذایی خاصی دارین باید مراقب مهمانیا یی که می رید باشین این رژیم فقط به غذا مربوط نمی شه بلکه نوشیدنیا رو هم شامل می شه. پس حواستون به غذاها و نوشیدنیایی که در مهمانیا می خورید باشه.

این مطلب را هم بخوانید :   آموزش جامع درج آگهی کسب و کار که باید در نظر بگیرید

مراقبتای پزشکی خاص

بعضی وقتا اضافه وزنای ناخواسته به دلیل یه سری مراقبتای پزشکی خاصه. مثلا قرصای ضد حاملگی باعث احتباس آب می شه و بعضی داروها اشتها رو زیاد می کنه. اگه از مراقبتای پزشکی خاصی استفاده می برید و در عین حال رژیم هم دارین باید با پزشکتون حتما در این مورد مشورت کنین.

کسر خواب

کم خوابی هم باعث خستگی می شه و هم اضافه وزن. دلیلش اینه که کم خوابی هورمونا رو دچار مشکل می کنه و سطح گرلین، هورمون گرسنگی رو زیاد می کنه و این در حالیه که سطح لپتین (هورمون سیری) رو کم می کنه. پس وقتی گرسنه میشین خیلی زمان میبره تا احساس سیری کنین. پس خواب کافی مسئله ای بسیار حیاتی و مهم واسه سلامتیه.

استرسی هستین

وقتی که تو یه موقعیت پر تنش هستین احساس می کنین که بدنتون بیشتر از حالت عادی چربی نگه می داره. چون وقتی استرس دارین بدنتون هورمون کورتیزول آزاد می کنه که باعث ذخیره چربی در شکم می شه. شاید دلیل استرسی شدنتون قابل کنترل نباشه اما تلاش کنین بعد از استرسی شدنتون خود رو تا می تونین آروم کنین. می تونین این کار رو با خوردن چای سبز، گوش دادن به موسیقی یا مدیتیشن انجام بدین.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

بدونیم کاهش وزن